【#香港製造】緊守香港最後一間牛皮廠,瑞興第三代:想保留香港製造!

「成個食物鏈已經不斷斷緊層,我哋要經食環署續牌,佢哋都會同我哋講話你地唔做就無㗎啦,得返你哋有皮廠牌。」

The Leaderer創辦人白浩謙(Kean)唏噓地說。

Odoo • Text and Image

香港屠宰牛隻數量懸崖式下跌

每天香港屠宰後的牛,身上的一層皮就會運送到位於葵涌工業區的瑞興皮廠處理,一張屠宰後的牛皮,要將其用鹽醃製,去令其保鮮得久一點,否則很快會壞掉變臭,變得溶溶爛爛。

「每日香港屠宰嘅牛一般有40幾隻,20多年前,聽爸爸講都會有過百隻牛。」Kean於大約6年前回流時,也曾經看到一天有560隻被屠宰的牛隻數量, 但近年數量一直下降,自此也沒有回升過。

聽到係第三代都「嘩」一聲

Kean
是瑞興皮廠的第三代,為了傳承近40年的皮廠家業,他創立新品牌重新定位皮革產品及包裝,建立主打港產皮革製作的The Lederer,品牌創立約有5年多。「喺香港當我話係第三代,大家已經覺得『嘩』!好多老一輩都會話,皮係一定會用到嘅,鞋、皮褸、袋,其實點都會用到,但係五、六年前回流後見到,成個大環境同趨勢,係下跌得很厲害,係70%以上的跌幅!」

面對巨額下行的風險,Kean無奈說:「 我要企喺一間公司嘅立場去諗,如果呢個業務係令你輸錢,純粹係為咗想令佢生存,繼續做落去,咁呢一盤唔係生意。」的確,繼續皮廠相關的業務,對Kean來說不只賺錢這個意義。幸好皮廠仍有其他業務,不是只靠生產賺錢,例如有些貿易上的收入,而令到工廠可以平衡到開支。

外國製造比香港製造更吃香

「大眾唔會因為係香港製造出來嘅皮革,而選擇購買,即係可能佢會願意用100蚊買一尺意大利皮,或者其他地方嘅皮,但佢絕對唔會用多過60蚊,去買一尺香港製造嘅皮革。」大約4年前,The Lederer在深水埗大南街開設了門店,做更多本地零售,賣半製成品的產品,例如是材料包,成績尚算不錯,但他認為公司始終在市場或者香港人心目中認知度不足。

「未去到一個最差嘅狀況,我都唔想停運,我哋都想保留香港製造,因為始終都有一定嘅意義係到。」Kean說。

文:Start.Ching @start.ching ,肥妹記者 @fatgirl.insight
@the_lederer 

Sign in to leave a comment